Şeker hastalığı, tansiyon ve obezite, böbrek hastalığını artırıyor

29 Haziran 2017

“Şeker hastalığı, tansiyon ve obezite, böbrek hastalığını artırıyor”

Bezmialem Vakıf Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rümeyza Kazancıoğlu, Türk toplumunda şeker, tansiyon hastası ve obez sayısının yükselmesinin böbrek hastalıklarını artırdığını belirterek, “Şeker hastası, hipertansiyon, idrarında sıkıntı olan kişilerin her yıl böbrek testi yaptırması gerekiyor.” dedi.

Kazancıoğlu yaptığı açıklamada, şeker hastalarının 20 yıl önce erken yaşta kaybedilebildiğini ancak artık tedavilerle çok uzun yaşadıklarını ifade etti.

Bütün tedavilerin çok geliştiğini belirten Kazancıoğlu, “Daha uzun yaşıyoruz. Dünya nüfusu artmıyor. Artık yaşlanan bir nüfus var. Artık erken ölmüyoruz, bakımlarımız var.” diye konuştu.

Şeker hastalıklarında yüzde 10’dan fazla artış olduğunu belirten Kazancıoğlu, şunları kaydetti:

“Bu bize otomatik olarak böbrek hastalığının da arttığını gösteriyor. Böbrekleri bozan hastalıklarda birinci sırada diyabet geliyor. İkinci sırada hipertansiyon geliyor. Üçüncü sırada böbreğin kendi hastalıkları nefritler ve diğer hastalıkları geliyor. Dolayısıyla toplumumuzda şeker hastası, tansiyon hastası ve obez sayısı yükseliyorsa ister istemez böbrek hastalıkları da artıyor. İnsanların böbrek hastalıkları uzmanına işleri düşmemesi için öncesinde bunun kontrol edilmesi gerekiyor.

Dünya Böbrek Gününün konusu sağlıklı yaşam,sağlıklı beslenme ve obezite, bunların sonucu böbrek hastalığı oluyor. Bu sadece Türkiye’nin değil, dünyanın sorunu ve dünyada artık herkes obez olabiliyor, daha tembelleşiyoruz. Teknoloji çağı olduğu için daha az egzersiz yapıyoruz. Biz böbrek hastalıkları uzmanı olarak sadece böbreklerimize odaklanmıyoruz. Böbreklerimizi bozabilecek tüm etkenlerin hepsine karışıyoruz.”

“Böbrekler yavaşladığında diğer organlarda da olumsuzluklar olabiliyor”

Prof. Dr. Rümeyza Kazancıoğlu, böbrek hastalığının sinsi olduğunu belirterek, “Ailenizden birinde böbrek hastalığı yoksa böbrek hastalığının ilk belirtilerini bambaşka hastalıklara yorma ihtimaliniz var. Bunu hatırlatmaya çalışıyoruz. Sağlıklı bir yaşam için sadece böbrekleriniz değil kalbiniz, damarlarınız diğer organlarınız için de sağlıklı yaşam, sağlıklı beslenmeyi öneriyoruz.” diye konuştu.

Böbreklerin akıl almaz işler yaptığını, böbreklerin yavaşlamaya başladığı zamanlarda diğer organlarda da olumsuzluklar olabildiğini ifade eden Kazancıoğlu, şunları kaydetti:

“Her bir organın çok önemli görevi var. Birini öne çıkarıp diğerini arkada bırakmak söz konusu değil. Çünkü organlar kendi aralarında konuşuyor. Şeker hastası, hipertansiyon, idrarında sıkıntı olan kişilerin her yıl böbrek testi yaptırması gerek. En önemlisi çocuk yaştaki birtakım idrar enfeksiyonları ve ateşli hastalıkların ciddiye alınması lazım. Bu dönemde bunları tamamen düzeltilmesi mümkün.”

Kazancıoğlu, insanların diyalizi korkutucu olarak gördüğünü ama iyi ki diyalizin olduğunu vurguladı.

Böbreklerin yeteri kadar çalışmasa bile diyalize girerek insanların hayatına normal bir şekilde devam edebildiklerini herhangi bir organda bu seçeneğin olmadığını belirten Kazancıoğlu, “Bizim diyalize giren hastalarımızın yüzde 35’i şeker hastalığından dolayı böbrek yetmezliği olan hastalar.” açıklamasında bulundu.

Kaynak- TRT: http://www.trthaber.com/haber/saglik/seker-hastaligi-tansiyon-ve-obezite-bobrek-hastaligini-artiriyor-303344.html

SİZİ ARAYALIM